3 січня  відбулися педагогічні  читання – 2020 на яких було :
- проглянуто та обговорено відеозапис виступу заступника міністра освіти і науки України Петра Коржевського на науково-практичній конференції в місті Чернігові  «Перспективи розвитку системи професійної (професійно-технічної) освіти в Україні та пріоритети діяльності МОН, ключові завдання на 2020 рік»
Підсумовуючи обговорення, директор центру Євеліна Царьова окреслила стратегію розвитку та основні напрямки діяльності освітнього закладу на 2020 рік.
- заслухано питання  «Антон Макаренко і Василь Сухомлинський  у діалозі з сучасністю».




Педагогічна система, створена А. Макаренком, вплинула на всю вітчизняну і світову педагогіку. Свідченням міжнародного визнання А. Макаренка стало відоме рішення ЮНЕСКО (1988), що стосується всього чотирьох педагогів, що визначили спосіб педагогічного мислення в ХХ столітті. Це - Джон Дьюї, Георг Кершенштейнер, Марія Монтессорі і Антон Макаренко. Педагогічна система А. Макаренка є настільки новаторською, що висунуті ідеї, поставлені й розроблені завдання випередили сучасну йому педагогіку на століття. В основу своєї педагогічної системи A.  Макаренко, у першу чергу, поклав працю, яка орієнтована на потреби громадянина і на конкретні потреби епохи.

А. Макаренко залишив багату педагогічну спадщину, написав понад 150 творів (романи, повісті, сценарії, науково-педагогічні статті). Найбільш відомими є "Педагогічна поема", "Книга для батьків", "Методика організації виховного процесу" та ін. 

 Один з найвідоміших вітчизняних педагогів, психолог, дослідник і публіцист, праця якого набула світового значення – Василь Олександрович  Сухомлинський своїм учителем вважав А. Макаренка. Практичний досвід, ідеї В. Сухомлинського нині втілюються в освітньо-виховних системах європейських країн, Японії, Америки. «Я ніколи в житті не належав собі», казав педагог. Адже усе своє життя він присвятив педагогічній діяльності.        Його педагогічний доробок налічує понад 40 книг, 600 статей, 1200 мініатюр-казок для дітей. Його книга «Серце віддаю дітям» вийшла друком 30 мовами світу.

 Одна з найважливіших гуманістичних ідей, що пронизують педагогічну систему Сухомлинського, полягає в запереченні, неприпустимості будь-якого насильства над дитиною. Видатний педагог вважав, що найнеобхіднішою умовою виховання дитини є створення умов для її самоствердження, самовираження, самореалізації під час виконання обов'язку.

 Педагогічна діяльність В.Сухомлинського багатопланова, а його концепція високогуманна і демократична, органічно поєднує класичну і народну педагогіку.

Сучасна педагогіка розглядає педагогічну спадщину А. Макаренка та В. Сухомлинського в розвитку, в контексті сучасної дійсності.

Педагоги ще раз пригадали суть педагогічної системи А. Макаренка та В. Сухомлинського, було проаналізовано основні принципи, методи та засоби виховання крізь призму їх педагогіки,  окреслені роль педагога в суспільстві та шляхи формування педагогічноі майстерності.

 

 

 

Додати коментар