Майстер ресторанного обслуговування 4-го розряду

Завдання та обов’язки. Обслуговує клієнтів у закладах ресторанного господарства зі складним сервіруванням.

Бере участь у створенні рекламних продуктів (ескізів) під час оформлення банкетного залу, барної стійки, вітрин і приміщення. Отримує посуд, прибори, столову білизну. Полірує посуд і столові прибори. Складає серветки різними способами. Здійснює попереднє сервірування столів. Зустрічає клієнтів, супроводжує їх до вільних або попередньо замовлених місць.  Обслуговує клієнтів у номерах готелів. Надає вичерпну інформацію клієнтам щодо інгредієнтів, способу приготування та куштування страв, напоїв, десертів тощо.

Контролює автоматизовану систему виклику персоналу до кабінки клієнтів. Стежить за своєчасним приготуванням страв, напоїв, десертів тощо  і керує процесом або безпосередньо подає їх клієнтам різними способами ("до столу", "в обхід", із використанням допоміжного столика тощо) відповідно до загальноприйнятих правил послідовності куштування та сервірування. Перевіряє вихід порцій за допомогою вимірювального устаткування. Керує процесом або безпосередньо займається декантацією вина та напоїв і фламбуванням страв.

 Заповнює розрахункові чеки ручним способом та/або за допомогою електронного касового апарата, персонального комп'ютера та проводить розрахунки із клієнтами.

 Веде облікові операції для подання розрахункової звітності за робочі добу та/або тиждень. Супроводжує клієнтів до виходу із закладу. Стежить за чистотою столової білизни та у разі її забруднення змінює або віддає її до прання.

Складає заявки на одержання необхідних товарів, кулінарних виробів, страв, булочних і кондитерських виробів, контролює своєчасне їх поповнення, розміщує їх у місцях зберігання з урахуванням вимог товарного сусідства, стежить за термінами реалізації та температурним режимом їх зберігання. Упаковує штучні та вагові товари.

Нарізає, зважує, розподіляє на порції та викладає продукти та вироби на тарілки, у салатники, інший посуд, розливає молочні продукти та напої у склянки, бокали, фужери тощо.

Встановлює та перевіряє справність ваговимірювальних приладів, елект-ронно-касових апаратів, торгово-технологічного устаткування, виробничого інвентарю та інструменту, готує пакувальний матеріал, оформлює цінники.

Збирає та здає в установленому порядку харчові залишки, тару, посуд, макулатуру.

Забезпечує дотримання належного санітарного стану буфету, барної стійки.

Веде облік реалізованих товарів кожного найменування, складає товарні звіти.

Бере участь або проводить інвентаризацію товарно-матеріальних цінностей.

Складає попередньо замовлене клієнтами меню для фуршетів, бенкетів або інших заходів поза межами закладу ресторанного господарства.

Керує допоміжним персоналом, змінними бригадами (офіціантами, барменами тощо).

Повинен знати: асортимент, рецептури, технологію виготовлення страв і напоїв; кулінарну характеристику страв і напоїв; правила та технічні заходи обслуговування клієнтів; основи управління персоналом; форми складання серветок; правила оформлення столу квітами та іншими прикрасами; ознаки доброякісних закуплених товарів, кулінарних виробів, страв, булочних і кондитерських виробів, правила їх нарізання, декантації, фламбування та розподілу на порції, правила розміщення та викладання на буфетних прилавках і барних стійках; види меню, винних карток, порядок запису страв і напоїв у меню; правила та порядок подавання страв і напоїв, вимоги до їх оформлення та температури; відповідність асортименту вино-горілчаних виробів характеру страв; порядок оформлення рахунків і форми розрахунку із клієнтами, у тому числі за кредитними картками; види та призначення посуду, приборів, столової білизни, способи їх зберігання; правила експлуатації відповідних видів торгово-технологічного устаткування, електронно-касового апарата; правила використання та призначення у торгово-технологічному процесі виробничого інвентарю, інструменту, ваговимірювальних приладів, посуду; термін реалізації та температурний режим зберігання та відпускання закуплених товарів, кулінарних виробів, страв, булочних і кондитерських виробів; терміни перевірки вагів, клеймування гир; правила складання товарних звітів; правила роботи закладів ресторанного господарства; правила роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами; основи психології; принципи професійної етики; іноземну мову у межах розмовного мінімуму; правила та норми охорони праці, протипожежного захисту, виробничої санітарії та особистої гігієни.

Кваліфікаційні вимоги. Повна або базова загальна середня освіта. Професійно-технічна освіта або одержання професії безпосередньо на виробництві. Без вимог до стажу роботи.

Приклади робіт.

1. Складання серветок різними способами.

2. Підготовка торгівельної зали до обслуговування гостей.

3. Підбір посуду, приборів, столової білизни з урахуванням виду обслуговування.

4. Оформлення столу квітами та іншими прикрасами.

5. Виконання попереднього сервірування столу.

6. Обслуговування гостей у номерах готелів.

7. Подача страв французьким видом сервісу.

8. Подача страв способом "в стіл".

9. Подача страв та напоївз використаннямстолу герідон.

10. Порційна подача страв.

11. Процес декантування вина.

12. Фламбування страв та десертів.

13. Траншування  страв.

14. Підбір напоїв до страв.

15. Приймання заявки на замовлення столів та страв в мережі Інтернет,  перегляд Інтернет-пошти.

16. Заповнення розрахункових чеків ручним способом та/або за допомогою електронного касового апарата, персонального комп'ютера та проведеннярозрахунки із гостями.

17. Виконання облікових операцій для подання розрахункової звітності за робочі добу та/або тиждень.

18. Складання заявки на одержання необхідних товарів, кулінарних виробів,страв, булочних і кондитерських виробів.

19. Нарізання, зважування, розподіл на порції та викладання продуктів та виробів, розливання молочних продуктів та напоїв.

20. Приготування безалкогольних напоїв.

21. Приготування аперитивів.

22. Приготування гарячих напоїв.

23. Надання інформації гостям щодо інгредієнтів, способу приготування та куштування страв, напоїв, десертів тощо.

24. Встановлення та перевірка справності ваговимірювальних приладів.

25. Встановлення та перевірка справності електронно-касових апаратів.

26. Встановлення та перевірка справності торгово-технологічного устаткування.

27. Оформлення цінників.

28. Ведення обліку реалізованих товарів кожного найменування, складання товарних звітів.

29. Проведення інвентаризації товарно-матеріальних цінностей.

30. Складання попереднього меню для бенкетів-фуршетів.

31. Складання попереднього меню для бенкет-чай.

32. Складання попереднього меню для бенкету з повним обслуговуванням офіціантами.

33. Складання попереднього меню для бенкету з частковим обслуговуванням офіціантами

34. Складання попереднього меню заходів поза межами закладу ресторанного господарства.

35. Обслуговування гостей по типу: «Шведський стіл»,

36. Обслуговування гостей по типу:  «Фуршет»,

37. Обслуговування гостей по типу: «Бенкет-чай»,

38. Обслуговування гостей з повним обслуговуванням офіціантами.

39. Обслуговування гостей з частковим обслуговуванням офіціантами.

 

Майстер ресторанного обслуговування 5-го розряду

Завдання та обов’язки. Керує обслуговуючим персоналом або самостійно обслуговує постійних клієнтів або VIP-персон у закладах ресторанного господарства зі складною сервіровкою та під час тематичних святкових заходів.

 Бере участь або самостійно створює рекламні продукти (ескізи) під час оформлення банкетного залу, барної стійки, вітрин і приміщення.

 Перевіряє належний стан отриманого посуду, приборів, столової білизни. Бере участь в організації технологічних процесів сервісного обслуговування іноземних клієнтів з використанням однієї з міжнародних мов.

Надає вичерпну інформацію клієнтам щодо калорійності продукції (вмісту жирів, білків та вуглеводів) інгредієнтів, способу приготування та куштування страв, напоїв, десертів тощо.

 Контролює автоматизовану систему виклику персоналу до кабінки постійних клієнтів і поважних гостей.

Стежить за своєчасним приготуванням страв, напоїв, десертів тощо керує процесом або безпосередньо подає їх клієнтам різними способами ("до столу", "в обхід", із використанням допоміжного столика тощо) відповідно до загальноприйнятих правил послідовності куштування та сервірування або попередньо замовленого сервісного обслуговування під час тематичних вечірок, бенкетів тощо.

Перевіряє вихід порцій за допомогою вимірювального устаткування. Проводить розрахунки із клієнтами із застосуванням готівкової або безготівкової форм.

 Веде облікові операції для надання розрахункової звітності за робочі добу та/або тиждень, заповнює товарно-касову книгу, проводить обнулення електронно-касового апарата.

 Організовує спеціальні види обслуговування бенкетів, вечірок, інших заходів.

Складає та подає замовлення на закупівлю необхідних товарів.

 Контролює роботу, процес обслуговування клієнтів іншим персоналом.   Встановлює та перевіряє справність ваговимірювальних приладів, електронно-касових апаратів, торгово-технологічного устаткування, виробничого інвентарю та інструменту, готує пакувальний матеріал, оформлює цінники.

Забезпечує дотримання належного санітарного стану буфету, барної стійки.

 Веде облік реалізованих товарів кожного найменування, складає товарні звіти.

 Проводить інвентаризацію товарно-матеріальних цінностей.

Бере участь у доборі персоналу.

Повинен знати: асортимент, рецептури, технологію виготовлення страв і напоїв; кулінарну характеристику страв і напоїв; правила та технічні заходи обслуговування клієнтів; основи управління персоналом; форми складання серветок; правила оформлення столу квітами та іншими прикрасами; ознаки доброякісних закуплених товарів, кулінарних виробів, страв, булочних і кондитерських виробів, правила їх нарізання, деконтації, фламбування та розподілу на порції, правила розміщення та викладання на буфетних прилавках і барних стійках; види меню, винних карток, порядок запису страв і напоїв у меню; правила та порядок подавання страв і напоїв, вимоги до їх оформлення та температури; відповідність асортименту винно-горілчаних виробів характеру страв; порядок оформлення рахунків і форми розрахунку із клієнтами, у тому числі за кредитними картками; види та призначення посуду, приборів, столової білизни, способи їх зберігання; правила експлуатації відповідних видів торгово-технологічного устаткування, електронно-касового апарата; правила використання та призначення у торгово-технологічному процесі виробничого інвентарю, інструменту, ваговимірювальних приладів, посуду; терміни реалізації та температурний режим зберігання та відпускання закупних товарів, кулінарних виробів, страв, булочних і кондитерських виробів; терміни перевірки вагів, клеймування гир; правила складання товарних звітів; правила роботи закладів ресторанного господарства; правила роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами; основи психології; принципи професійної етики; одну із міжнародних мов; міжнародні стандарти обслуговування клієнтів; різновиди кухні (національної, європейської, американської, вегетаріанської, під час релігійного посту, азіатської, ”фаст-фуду” тощо); правила та норми охорони праці, протипожежного захисту, виробничої санітарії та особистої гігієни.

Кваліфікаційні вимоги.Повна або базова загальна середня освітаПрофесійно-технічна освіта відповідного напряму підготовки за освітньо-кваліфікаційним рівнем «кваліфікований робітник» або перепідготовка та стаж роботи у сфері ресторанного господарства – не менше 2 років.

Приклади робіт:

1. Обслуговування постійних гостей або VIP-персон у закладах ресторанного господарства зі складною сервіровкою та під час тематичних святкових заходів.

2. Створення рекламної продукції (ескізів) під час оформлення банкетного залу, барної стійки, вітрин і приміщення.

3. Сучасні методи оформлення інтер’єру.

4. Організація технологічних процесів сервісного обслуговування іноземних гостей з використанням однієї з міжнародних мов.

5. Надання вичерпної інформацію гостям щодо калорійності продукції (вмісту жирів, білків та вуглеводів) інгредієнтів, способу приготування та куштування страв.

6. Надання вичерпної інформацію гостям щодо калорійності продукції (вмісту жирів, білків та вуглеводів) інгредієнтів, способу приготування та куштування напоїв, десертів тощо.

7. Подача страв способом "в стіл", під час обслуговування тематичних вечірок.

8. Проведення спеціальних форм обслуговування: «Бокал шампанського».

9. Проведення спеціальних форм обслуговування: «Келих вина».

10. Проведення спеціальних форм обслуговування:  «Жур-фікс».

11. Проведення спеціальних форм обслуговування:  «Раут».

12. Проведення спеціальних форм обслуговування: «Дипломатичний прийом».

13. Проведення спеціальних форм обслуговування:  «Діловий сніданок, обід».

14. Організація обслуговування відвідувачів з особливими потребами.

15. Організація обслуговування гостей відповідно до особливостей кухонь країн світу.

16. Складання меню іноземних кухонь.

17. Складання меню порційних страв.

18. Складання меню дієтичних страв.

19. Складання меню вегетаріанських страв.

20. Складання меню дитячих страв.

21. Проведення розрахунків із гостямиіз застосуванням безготівкової форми.

22. Ведення облікових операції для надання розрахункової звітності за робочі добу та/або тиждень.

23. Заповнення товарно-касової книги, проведення обнулення електронно-касового апарата.

24. Складання та подача замовлення на закупівлю необхідних товарів.

25. Встановлення та перевірка справності ваговимірювальних приладів.

26. Встановлення та перевірка справності електронно-касових апаратів.

27. Встановлення та перевірка справності торгово-технологічного устаткування, виробничого інвентарю та інструменту.

28. Оформлення цінників.

29. Складання товарного звіту

30. Проведення інвентаризації товарно-матеріальних цінностей.